22 September 2018

PROGRAM SENTUHAN KASIH, SOLAT HAJAT DAN BACAAN YASIN PT3

Program telah diadakan pada 22 September 2018 bertempat di Surau An-Nur SM Sains Rembau. Program ini bertujuan untuk memberi galakan kepada ibu bapa dan pelajar untuk membudayakan solat hajat dan berdoa. Selain itu program ini turut memberikan kesedaran kepada ibu bapa dan pelajar mengenai keberkatan doa ibu bapa terhadap anak- anak serta mewujudkan kerjasama antara ibu bapa dan guru demi kecemerlangan anak-anak.


 Program yang dianjurkan untuk pelajar tingkatan 3 yang bakal menduduki peperiksaan pentaksiran tingkatan 3 ini turut disertai ibu bapa dan penjaga serta warga sekolah yang terdiri daripada guru-guru dan staf sokongan.





 Program bermula jam 9.30 pagi bertempat di Surau An-Nur dan dimulakan dengan Slot Motivasi sentuhan kasih yang disampaikan oleh Saudara Rahmat bin Johari atau Kapten RJ. Dalam slot ini, penceramah telah menerangkan tentang keberkatan ilmu dan doa ibu bapa. Dalam majlis itu juga penceramah telah meminta pelajar untuk memohon ampun dan maaf dengan ibu bapa serta memohon restu untuk menghadapi peperiksaan.

 Majlis diteruskan dengan solat hajat yang telah dipimpin oleh Ustaz Nadzdzarul Amir bin Mohyeddin dan Bacaan Yasin telah dipimpin oleh YDP PIBG, Datuk Azhar bin Mohamed. Program berjalan dengan lancar dan mendapat kerjasama daripada semua pihak dan peserta berpuashati dengan penerangan yang telah disampaikan oleh penceramah.

Tiada ulasan: